НДК Зала 1: 12 лв. Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 10 лв.
Специални събития: Моята страст към киното – вечер на Стефан Вълдобрев. Цени на билетите: 20, 25, 30 лв.
Кино Люмиер, Дом на киното, Филмотечно кино „Одеон“, Влайкова, Френски институт, Културен център G 8, Euro Cinema: 10 лв.Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 8 лв.
Човешкият глас и Класически удоволствия: 7 лв. Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 5 лв.
Билетен център НДК, София, площад "България" 1
Телефони: (+359 2) 916 63 68, 916 63 69
Билети онлайн в Електронен билетен център - НДК
VR мания. Билетът е за 45 минути гледане на произведения по избор на зрителя. Сеансите са на всеки 30 минути. Цена – 20 лв.
Moonage Daydream

Moonage Daydream
САЩ, 2022, 134 мин., документален
режисьор, продуцент, сценарист и монтажист – Брет Морген
продукция на PUBLIC ROAD PRODS.
световен разпр. – UNIVERSAL PICTURES
разпр. за България – ФОРУМ ФИЛМ
с участието на:
Дейвид Боуи
Калейдоскоп от концертни изпълнения и искрени интервюта, този портрет на Дейвид Боуи от режисьора Брет Морген (прочул се със свой филм за Кърт Кобейн) ни потапя в недостижимата галактика от музика, изкуство и ексцентричност на знаменития музикант.
Боуи имаше много самоличности – на музикант, художник, актьор и световен пътешественик. Този документален портрет, представящ го само с негови думи от интервюта, давани през десетилетията, е дързък и визуално изобретателен подобно на самия Боуи. Появил се 6 години след смъртта му, филмът почита безсмъртието на неговото изкуство, използвайки редки архивни кадри, включително концертни изпълнения на ключови песни като „Moonage Daydream”, “Space Oddity”, “Sound and Vision”, “Heroes” и други.
Режисьорът Брет Морген се справя с предизвикателството да отрази кариерата на Боуи, представяйки различните ѝ фази – от експерименталните идентичности на Зиги Стардъст и Аладин Сейн през 70-те години, през масовото харесване на „Let’s Dance” от 80-те до късните му изяви, чиято главна цел е да достави удоволствие на самия себе си. Филмът ни напомня колко често Боуи е изпреварвал времето си, включително и с нормалното си отношение към бисексуалността в началото на 70-те.
Самият Боуи определяше себе си като всестранно развита личност, която се чувства комфортно в хаоса. Визуално филмът улавя тази чувствителност, съчетавайки еклектични образи, които разкриват изобилието от вдъхновения в творчеството на Боуи.
„- Кой пръв гледа готовия филм?
- Публиката се състоеше от Шон Пен, Боно, Еди Ведър и Ди Едж. Щом излязох от киното, си помислих: „Ще го харесат.” Беше ноември 2021 г. и Шон помогна много – той представи филма на директора на фестивала в Кан Тиери Фремо, който веднага го избра.”
сп. “Screen International”