НДК Зала 1: 12 лв. Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 10 лв.
Специални събития: Моята страст към киното – вечер на Стефан Вълдобрев. Цени на билетите: 20, 25, 30 лв.
Кино Люмиер, Дом на киното, Филмотечно кино „Одеон“, Влайкова, Френски институт, Културен център G 8, Euro Cinema: 10 лв.Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 8 лв.
Човешкият глас и Класически удоволствия: 7 лв. Намаление за ученици, студенти и пенсионери – 5 лв.
Билетен център НДК, София, площад "България" 1
Телефони: (+359 2) 916 63 68, 916 63 69
Билети онлайн в Електронен билетен център - НДК
VR мания. Билетът е за 45 минути гледане на произведения по избор на зрителя. Сеансите са на всеки 30 минути. Цена – 20 лв.
Теорема
режисьор и сценарист – Пиер Паоло Пазолини

Теорема
Италия, 1968, 98 мин.
режисьор и сценарист – Пиер Паоло Пазолини
продуценти – Франко Роселини и Маноло Болонини
оператор – Джузепе Руцолини
монтаж – Нино Барали
музика – Енио Мориконе
художник – Лучано Пучини
костюми – Роберто Капучи
продукция на AETOS FILMS
световен разпр. – MONDO TV
награди:
Венеция – Купа „Волпи” за най-добра актриса на Лаура Бети
в ролите:
Терънс Стамп (Посетителят), Силвана Мангано (Лучия), Масимо Джироти (Паоло), Лаура Бети (Емилия), Ан Вяземски (Одета), Андрес Хосе Крус (Пиетро), Нинето Даволи (Анджелино)
Теоремата от заглавието е митологична фигура, чието пристигане е предизвестено от актьора фетиш на Пазолини – Нинето Даволи, чийто герой носи телеграма в дома на миланския индустриалец Паоло. Привкелателен млад с впити панталони, Посетителят, се появява, и успява да съблазни всеки член на семейството – бащата, майката Лучия, дъщерята тийнейджърка Одета, малко по-големия й брат и прислужницата Емилия. Всичко това се случва под повтарящите се звуци на Моцартовия Реквием и модернистичната музика на Енио Мориконе. След това непознатият напуска дома по същия мистериозен начин, по който се е и появил. Всеки от семейството преживява катарзисни и травматични промени.
„Теорема разказва за религиозно преживяване. Това е историята на появата на божествения посетител в едно буржоазно семейство. Посещението преобръща наопаки всичко, което неговите членове са си мислели, че знаят за себе си; този гост всъщност идва, за да руши. Автентичността унищожава недостоверността. Когато гостът си тръгва, всеки е оставен с ясно съзнание за собствената си неавтентичност. Всеки член на семейството преживява своята криза, а ако държите да изведа поука от филма, тя е: каквото и да прави буржоазията, то е погрешно.”
Пиер Паоло Пазолини